[voikko] Sanojen perusmuotojen löytäminen

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Tue Mar 3 20:35:01 EET 2009

Hannu Weizenen kiriottapi (3.3.2009 klo 7.38):

> Sitten varoituksen sana: Suomi-Malagan versio, joka muttaa sanat
> perusmuotoon, on tehty tiedostojen indeksointia varten, ja se hyväksyy
> sanoiksi myös yleisimpiä kirjoitusvirheitä (esim. kirjottaa, julkasta,
> kehoittaa), vanhoja ja murteellisia kirjoitusasuja (symbooli,
> obligatsioni, talost(a)) ja taivutusmuotoja (matalata, taivahasta,
> valohon) ja wanhoja sanoja (juveli eli jalokivi).

Taidaisicos micehen cone luce wanhaxi kiria-kielisexi Suomexi, ionga
Michael Torsbius Agricola ia mwt annoit Suomen canzale? Idhze arweleizin
moista wallancin hangalaxi conelisela taualla hoidhetawaxi, coska yxi
kiriottapi ycdhelle taualla ia toinen toisella. Cokonaisudessans ilman
senetömene ei secehen kieli ollu. Kielen oppeia ombi kylle kiriotettu
yli-oppineidhen toimest.

    http://www.vvks.info/lyhenteet_ja_ortografia/
    http://www.vvks.info/aanne-_ja_muoto-oppi/

Ielci kiriotama: Mulla on kohta tentti tästä aiheesta. :-)