[voikko] mozvoikko ja firefox-4.0pre

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Thu Sep 16 20:13:02 EEST 2010

On Thursday 16 September 2010, Andris Pavenis wrote:
> Nykyinen Mozvoikko versio ei ole yhteensopiva tulevan Firefox-4 kanssa.
>
> 1) Komponenttien rekisteröinti on muuttunut ja nyt tapahtuu ainoastaan
> crome.manifest kautta.
>
> 2) Käytetty tapa miten mozvoikko saa tietää missä se on asennettu ei
> myöskään toimi FF4 beta versioissa. Sillä ei ole kuitenkaan väliä jos muut
> komponentit (kuten libvoikko, suomi-malaga) eivät ole pakattu laajennuksen
> sisällä vaan asennettu erikseen järjestelmälaajuisesti.

Oletko jo ehtinyt kokeilla uuden version tekemistä? Jos olet (tai jos sinulla
on tiedossa vihjeitä siitä, mistä löydän lisää tietoa) niin minä voisin nyt
tulevana viikonloppuna kokeilla, saanko tuon toimimaan näiden kokeellisten
Iceweasel-pakettien kanssa:

  http://mozilla.debian.net/packages/

Kuulostaa siltä, että tämä epäyhteensopivuus ei olisi suuri ongelma Linux-
jakeluiden paketteja käyttäville, kunhan vain ehdimme kehittää ja testata
ratkaisun siihen mennessä kun Firefox 4 alkaa ilmestyä jakeluihin.

> Voi olla että on mahdollista tehdä laajennuksen joka voisi toimia myös
> vanhempien versioiden kanssa, muuta sen kääntämiseksi Firefox-4 tai
> Xulrunner-2 käyttö tulee pakolliseksi.

Jos tämä onnistuu, niin se olisi tietysti hieno juttu ainakin niille, jotka
käyttävät Firefox-laajennussivustolta saatavaa versiota.