[voikko] Common Lisp ja libvoikko

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Mon Jul 4 16:43:47 EEST 2011

Harri Pitkänen kirjoitti 4.7.2011 klo 16.01:

> Jos haluat, voisit laittaa tuon koodin mukaan libvoikkoon, esimerkiksi
> /trunk/libvoikko/clisp-hakemistoon. Libvoikkohan löytyy myös
> git-versiona osoitteesta
> http://www.puimula.org/htp/voikko/libvoikko.git/.

Mahdollisesti, mutta vähän myöhemmin. Tosin "clisp" on huono nimi
hakemistolle, koska Common Lisp -ihmiset tuntevat sen GNU CLISP
-nimisenä Common Lisp -toteutuksena. Varsinainen kieli lyhennetään CL.

Tässä vaiheessa minulla ovat nämä perusjutut valmiina:

VOIKKO> (with-voikko-handle (h)
          (print (voikko-spell h "oikein"))
          (print (voikko-spell h "asdfa"))
          (print (voikko-suggest h "ehottaa"))
          (print (voikko-hyphenate h "rei'ittämäisillään"))
          (print (voikko-hyphenate h "rei'ittämäisillään" :separator "-"))
          "loppu")

"oikein"
NIL
("kehottaa" "rehottaa" "ehdottaa")