[voikko] mozvoikko-1.10.0rc1

Heikki Mäntysaari heikki.mantysaari at linux.fi
Tue Jun 21 18:15:39 EEST 2011

21. kesäkuuta 2011 17.39 Harri Pitkänen <hatapitk at iki.fi> kirjoitti:
> Vilkaisin Ubuntun paketointitiedostoja, ja siellä on jos jonkinlaista muutosta
> tehtynä. Kaipa siellä tiedetään mitä halutaan, minulle ei ole Ubuntun
> suunnasta mitään bugiraportteja tai patcheja asian suhteen tullut. Eli
> lähtökohtana on se, että jos tämä toimii edelleen Fedorassa, niin se on
> julkaisukelpoinen, ja muut jakelut saavat korjailla paketointia haluamallaan
> tavalla. Tietysti olisi hyvä, jos saataisiin yksi Makefile.xulrunner joka
> toimisi joka paikassa, mutta mikään edellytys julkaisulle se ei mielestäni
> tässä tilanteessa ole.

Ubuntun muutoksia löytyy bugista
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/firefox/+bug/798484 ja
siihen liittyvästä branchista
https://code.launchpad.net/~ubuntu-branches/ubuntu/natty/mozvoikko/natty-proposed.
Debianissa Mozvoikkon FTBFS-bugi on #631041.

Koska mozvoikko on Ubuntun main-pakettilähteessä, Canonicalin
kehittäjät ylläpitävät sitä ja ovat tehneet monia muutoksia Firefox
4:n ja 5:n takia. Olen itsekin ihmetellyt noita Ubuntun lukuisia
muutoksia, en ole niitä ihan ymmärtänyt ja Debian-paketin korjaaminen
on siten ollut vähän hidasta. Yritän lähipäivinä testailla 1.10:aa
Debianissa ja jahka lopullinen 1.10 julkaistaan, päivittää sen
Debianiin. Toivottavasti tällä tavalla välttyy Ubuntun monimutkaisilta
muutoksilta.

--
-Heikki Mäntysaari