[voikko] Morfologinen analyysi: -kO-liitepartikkelit

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Thu May 5 17:12:35 EEST 2011

On Wednesday 04 May 2011, Juho Heinonen wrote:
> Voisiko morfologiseen analyysiin lisätä ominaisuuden, joka ilmoittaisi,
> onko sanassa ko- tai -kö-liitepartikkelia? Eräissä rajoitekieliopin
> säännöissä nimittäin olisi käyttöä tälle.

Voin lisätä tämän ominaisuuden. Se vaatii tosin päivityksen libvoikkoon.

> Onko muuten Voikkoa saatavilla valmiiksi käännettynä eri
> käyttöjärjestelmille? Minulla on vain Linux ja Windows 7, mutta
> tarvitsisin Voikon käännettynä 32-bittiselle Windowsille. Samoin
> Macintoshin käyttöjärjestelmellä jossakin vaiheessa.

Voin tehdä Windows-version sen jälkeen kun tämä liitepartikkeliominaisuus on
valmis.

Haluatko GCC:llä vai Microsoftin kääntäjällä tehdyn version? Molemmat toimivat
Java-rajapinnan kanssa. Erona on käytännössä se, että GCC:llä tehty versio on
kooltaan suurempi, mutta ei vaadi käyttäjän koneelle mitään erillisiä
asennuksia. Microsoftin kääntäjällä tehty versio on puolestaan pienempi, mutta
se ei toimi kaikissa Windows-koneissa ilman (ilmaisten) lisäkirjastojen
lataamista ja asentamista Microsoftin sivuilta.