[voikko] Voikon morfologian siirto transduktoriksi

Hannu Väisänen hannu.vaisanen at uef.fi
Thu Apr 26 08:16:00 EEST 2012

ke, 2012-04-25 kello 19:44 +0300, "Harri Pitkänen" kirjoitti:
> Olen vihdoin aloittelemassa monta vuotta suunnitteilla ollutta projektia
> Voikon morfologisen kuvauksen siirtämisestä Malaga-muodosta
> transduktoriksi.

Tota noin, olen miettinyt Sukijan käyttämän morfologian siirtämistä
HFST-pohjalle, mutta jos Joku Muu tekee suomen kielen morfologian
HFST:llä, mikäs sen mukavampaa. (-:

Mikä olisi paras tapa valmistella Sukija käyttämään uutta morfologiaa?
Kannattaisiko esimerkiksi tehdä Sukijasta versio, joka käyttää
Malagalla tehtyä Voikon morfologiaa?

> Jos on muita kysymyksiä, vastaan niihin mielelläni. En kuitenkaan aio
> tarkemmin dokumentoida suunnitelmiani tämän vuoden mittaisen projektin
> suhteen, ellei joku vakavasti halua perehtyä nykyiseen Voikon
> Malaga-morfologiaan niin tarkasti, että pystyisi auttamaan.

Tätä varten lienee hyödyllistä tehdä Sukijasta Voikon Malaga-morfologiaa
käyttävä versio?