[voikko] Mozvoikko 2.0.1rc1

Marko Wallin marko.wallin at iki.fi
Sun Jan 22 19:19:42 EET 2012

13.1.2012 21.01, Andris Pavenis kirjoitti:
> Olen koko ajan käytänyt Visual C++ Express Edition 2005

Visual C++ 2005 Express näyttää toimivan ja sain sillä libvoikon
käännettyä Windowsille.

Olisin voinut samalla kokeilla libvoikon 64-bittistä kääntämistä, mutta
Express Edition ei pidä sisällään 64-bittisiä palikoita.

> Myös VC++ projektitiedostot ovat vanhentuneet. Lisäsin puutuvia
> lähdekooditiedostoja ja käänsin. Testiohjelmat (voikkospell jne.) toimivat.

Voikon VC++ projektitiedostot voisi päivittää toimimaan Visual Studio
2008 Express Editionilla, joka on myös helpommin löydettävissä kuin tuo
vanhempi 2005. Ilmeisesti 2008 -version kanssa 64-bittisen kohteen
kääntö voisi onnistua helpommin.

Paketoin nyt mozvoikon 2.0.1rc1 version pitämään sisällään libvoikon
3.4.1 version Mac OS X:lle ja Windowsille. Laajennus sisältää myös
Linuxin kirjastot, mutta libvoikon 3.3 -versiona, jotka olivat myös
aikaisemmassa versiossa.

Miten mozvoikon jakelu Linux-käyttäjille on ajateltu? Pelkästään
jakeluiden paketinhallinnan kautta vai AMOsta? Ilmeisesti libvoikon
kääntö ja toimivuus eri jakeluiden välillä on epävarmaa?

// Marko