[voikko] ilmi, liki

"Harri Pitkänen" hatapitk at iki.fi
Fri Aug 9 22:41:33 EEST 2013

pe 9.8.2013 9:53 Hannu Väisänen kirjoitti:
> Uusimmassa Joukahaisessa ilmi ja liki ovat vain etuliitteinä.
> Minun kielikorvani sanoo, että ne voivat olla myös erillisinä sanoina:
> Kaikki salaisuudet tulivat ilmi.
> Auto maksoi liki satatuhatta euroa.

Tämä on tietenkin totta. Ks. myös nämä muut sanat:

  https://github.com/voikko/corevoikko/blob/master/suomimalaga/vocabulary/erikoiset.lex

Kaikki nämä pitäisi siirtää Joukahaiseen, mutta se ei tapahdu, ellei joku
sitä tee. Toivottavasti se, että siirsin etuliitteet ensin, ei aiheuta
kenellekään kohtuutonta harmia. Jossain järjestyksessä nämä vain on
siirrettävä, ja kun työtä tekee vain yksi henkilö vapaa-ajallaan, siihen
kuluu helposti vuosia.