[voikko] SukijaVoikko

Hannu Väisänen hannu.vaisanen at uef.fi
Thu Jan 17 12:39:21 EET 2013

su, 2012-05-13 kello 18:45 +0300, Harri Pitkänen kirjoitti:

> Lisäsin Suomi-malagan Voikko-versioon mahdollisuuden liittää sanastoon mukaan
> myös Sukijan sanat. Mahdollisimman laajan sanaston Sukijalle saa nyt
> seuraavalla komennolla (en ole testannut tätä sanastoa käytännössä):
>
> make voikko VANHAT_MUODOT=yes SUKIJAN_MUODOT=yes
> GENLEX_OPTS='--style=dialect,foreign,incorrect --min-frequency=10
> --extra-usage=sukija,it,medicine,science,education,orgname'
> EXTRA_LEX="vocabulary/erikoisalat/atk-lyhenteet.lex
> vocabulary/erikoisalat/science-misc.lex" VOIKKO_DEBUG=yes

Toimii! Kiitämme.

Jos tuon loitsun laittaisi Suomi-Malagan Makefileen, sitä ei tarvitsisi
naputtaa joka kerta erikseen (tai tehdä siitä bash-ohjelmaa :-).

Väliaikaraportti: Olen kirjoittanut Sukijan uudelleen Solr:n
http://lucene.apache.org/solr/ liitännäisiksi, ja laitan sen nettiin,
kunhan saan dokumentin kirjoitettua. Uudessa versiossa Solr:n voi
konfiguroida käyttämään joko Suomi-Malagan Sukija-versiota tai Voikkoa.