[voikko] Ääkköset vvfst:ssä

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Mon Mar 11 21:09:54 EET 2013

On Monday 11 March 2013, Hannu Väisänen wrote:
> Yritin sanoa, että joissakin sanoissa on a, kun suomen kielen mukaan
> pitäisi ollä ä. Esimerkiksi
>
> KertomanTekijapaateVahva_ä pitäisi olla
> KertomanTekijäpääteVahva_ä
>              = ==

"Tekijapaate" <-> "Tekijäpääte" johtuu vain siitä, että ohjelmoijana minulla
on pinttynyt tapa välttää ä-kirjaimia symbolien nimissä. Olen yrittänyt tässä
kieliopissa unohtaa tämän tavan, mutta se on vaikeaa. Näihin voit lisätä ä:n
pisteet, jos haluat.

Tuo jälkimmäinen _ä taas on 90% tapauksista automaattisesti generoitu, ja
sillä on merkitystä (eli jos tilalle vaihtaa _a, menee jotain oikeasti rikki).