[voikko] Suomi-malaga 1.15

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Sun Nov 10 10:53:22 EET 2013

Hei!

On Friday 08 November 2013 20:08:52 Timo Pekkarinen wrote:
> En ole kehittjä, mutta ihmettelen sitä kun voikko ei toimi OpenOffisen
> 4.0.1 versiossa, kun aiemmassa versiossa se toimi. Kun yrittää asentaa
> sen tulee ilmoitus haluatko korvata asennetun version. Kun hyväksyy
> sopimuksen asentaminen loppuu virheilmoitukseen Voikkoa ei voitu asentaa.
> Se näyttää olevan siis OpenOffisessa, mutta ei kuitenkaan korjaa tekstiä.

Apache OpenOffice ei ole enää uusimmissa versioissaan tue kaikkia
OpenOffice.orgille tai LibreOfficelle tehtyjä lisäosia. Voikko-lisäosa on
valitettavasti yksi näistä. Tilanteen korjaamiseksi tarvitsisimme uuden
kehittäjän tukemaan Apache OpenOfficea, mutta toistaiseksi tällaista henkilöä
ei ole löytynyt.

Jos tarvitset oikoluvun tuohon Apache OpenOfficen versioon, voit yrittää
asentaa vanhan version 2.2.20100929 Voikko-lisäosasta:

  http://www.puimula.org/htp/ooo/voikko-win-versiot.html

Useat käyttäjät ovat vahvistaneet, että tämä versio toimisi ainakin Apache
OpenOfficen versiossa 4.0. Yhteensopivuudesta version 4.0.1 kanssa minulla ei
ole tietoa, mutta kannattaa kokeilla. Huomaa kuitenkin, että tämä on hyvin
vanha versio Voikosta, eikä ole laadultaan lähelläkään uusimpien versioiden
tasoa. Laadukkaammat uudet versiot toimivat tällä hetkellä vain
LibreOfficessa.