[voikko] voikko Digest, Vol 79, Issue 1

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Tue Apr 8 15:58:58 EEST 2014

Hei!

On 2014-04-08 12:47, Pekka Hjelt wrote:
> Yritin saada ruutukaappauksen, mutta en onnistunut. Joka tapauksessa
> Voikko otti sanasta uusi nuo uu:t ja valitti niistä. Samaa olisi
> varmasti tapahtunut koko ajan, kuten olen kokenut.

Kuvaruutukaappauksesi ei päässyt listalle, koska se oli liian suuri.
Sain sen kuitenkin omaan sähköpostiini ja taidan arvata, mistä on kyse.
Helsingin Sanomat lisää tekstiin näkymättöminä merkkeinä
tavutusvihjeitä, jotta teksti rivittyisi selaimessa samaan tapaan kuin
paperilehdessä. Käyttämäsi sähköpostiohjelma ei kuitenkaan noita
tavutusvihjeitä ymmärrä, vaan luulee niitä sanoja erottavaksi merkeiksi
ja syöttää tavut erikseen Voikolle tarkistettavaksi.

Vika ei siis ole Voikossa, se on vain puute tuossa
sähköpostiohjelmassa. Voit vielä tarkistaa asian kopioimalla saman
tekstin Webvoikkoon:

    http://joukahainen.puimula.org/webvoikko/spell

Sen tukee myös tavutusvihjeitä ja sen pitäisi siis hyväksyä nuo sanat
(sillä edellytyksellä, että tavutusvihje on järkevässä kohdassa).