[voikko] tavuus-johdin yhdyssanan keskellä

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Fri Feb 21 16:53:06 EET 2014

On Friday 21 February 2014 07:16:17 Hannu Väisänen wrote:
> Vähintään kolmiosaisia yhdyssanoja, joiden keskellä on
> uskottavuus-tyyppinen sana, ei tunnisteta viimeisen päivityksen jälkeen
> (joka toki korjasi paljon sellaisia luovia yhdyssanoja, joita ei
> pidäkään tunnistaa).

Nämä muutokset ovat vielä pitkälti kesken. Olen korjannut vasta selkeimpiä
virheitä, mutta tarkemmalla tasolla on vielä analysoitava noita
monimutkaisempia tapauksia ja sitä, kuinka niiden kanssa toimitaan.

Yleisesti ottaen voidaan olettaa, että kuvaamasi kaltaiset kolme- ja
useampiosaisiin yhdyssanoihin liittyvät rajoitukset kyllä poistetaan. Niissä
ei ole loogisesti mitään järkeä, mutta ne ovat usein teknisesti helpompia
toteuttaa silloin kun tutkitaan, missä tilanteissa yhdyssanoja ylipäätään on
syytä sallia.