[voikko] Tämän hetkiset kehitystarpeet

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Wed Feb 11 16:37:31 EET 2015

Hei ja tervetuloa!

Apu on tervetullutta monellakin osa-alueella. Sanaston osalta hyötyä olisi
erityisalojen sanastojen laajentamisesta. Tällä hetkellä ainoa ammattimaisesti
kehitetty erityissanasto on lääketieteen sanasto, ja luonnontieteiden sanastoa
on myös jonkin verran kerätty. Muuta erityissanastoa ei ole vielä juuri
lainkaan. Eli jos sinulla on erityisosaamista jollakin tieteenalalla, niin
tässä sitä voisi hyödyntää.

Olemassa olevaa sanastoa olisi myös hyödyllistä täydentää lisäämällä wiki-
linkkejä tai lyhyitä selityksiä sanoihin, joissa niitä ei vielä ole. Tämä
laajentaisi Voikon käyttömahdollisuuksia tekstin analysointi- ja
annotointisovelluksissa. Myös sanojen yleisyystietoja voisi täydentää.

Jos olet kiinnostunut ohjelmoinnista, niin itse ohjelmistossakin olisi useita
kehitystarpeita. Niistä voin kertoa lisää, jos ne kiinnostavat sinua.

Harri