[voikko] VFST-morfologian julkaisu ja Suomi-malagan nimeäminen uudelleen

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Wed Oct 21 20:21:50 EEST 2015

On Wednesday 21 October 2015 04:57:23 Hannu Väisänen wrote:
> Sitten minullakin on nimeämisongelma. Olen tehnyt mutta en vielä julkaissut
> Sukijasta uuden version, joka käyttää vfst-morfologiaa ja libvoikkoa. Mikä
> sille nimeksi? Säilytänkö nimen ennallaan vain ristinkö uuden version
> esimerkiksi Sukija2:ksi? Miten uudelleen nimeäminen pitäisi hoitaa
> GitHubissa? Teenkö uuden projektin nimellä sukija2 (tai mikä uusi nimi
> sitten onkaan), vai teenkö entiseen projektiin vain uuden hakemiston?
> Poistanko entisen version GitHubista vai jätänkö sen sinne?

Tässä tapauksessa ehdottaisin vanhan nimen säilyttämistä. Sukija ei nimenä ota
kantaa tekniseen toteutukseen, joten helpointa on säilyttää vanha nimi mutta
kasvattaa versionumeroa.

Jos uusi toteutuksesi on kokonaan uusi (ei pohjaudu vanhan version koodiin),
niin silloin voi olla loogisinta tehdä sille uusi repository GitHubiin uudella
nimellä, vaikkapa sukija2.