[voikko] pos

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Thu Dec 22 16:47:30 EET 2016

Hei!

Teemu Kanstrén kirjoitti 2016-12-19 21:38:
>  Voikolla saa kivasti sanojen perusmuodot (baseform). Joskus näitä
> on kuitenkin useampia ja ne ovat eri tyyppisiä. Esim.tyyppiä
> "teonsana" vs "nimentö".
>
>  Saako tästä millään kivalla kikalla valittua yhden ja ollen
> oikeassa korkealla todennäköisyydellä? Voikolla tai muuten.

Tähän ei valitettavasti ole vielä kehitetty mitään yleispätevää
ratkaisua. Olen kyllä tehnyt muutamia toteutuksia, joissa valikointia on
tehty esim. Python-koodilla sanan attribuuttien perusteella. Nämä kaikki
on tehty jotain erityistarkoitusta varten, jossa tekstin konteksti on
ollut tiedossa, ja sovelluksen käyttötarkoitus on muutoinkin vaikuttanut
käytettyyn menetelmään.