[voikko] Voikko-paketointi: Ovatko .vfst-tiedostot "arch-dependent"

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Sun Sep 23 12:32:03 EEST 2018

Hei!

Ville-Pekka Vainio kirjoitti 2018-09-22 22:58:
> Olen pitkästä aikaa palannut Voikon Fedora-paketointiin. Fedoran
> paketointisääntöjen mukaan voikko-fi-paketointi täytyy lähettää
> uudestaan vertaisarviointiin, koska lähdekoodipaketin nimi muuttuu.

Tervetuloa takaisin!

> RPM-paketeista voi tehdä ns. noarch-paketteja, jolloin kaikille eri
> arkkitehtuureille jaetaan vain yhtä versiota paketista. Malaga-suomen
> binääritiedostot ovat arkkitehtuuririippuvaisia, eli tämä ei
> onnistunut. Osaatteko sanoa, onko voikko-fi:n .vfst-tiedostojen kanssa
> sama tilanne vai voisiko voikko-fi-RPM-paketti olla noarch?

VFST-formaatista on olemassa little ja big endian -versiot. Mutta
libvoikko osaa lukea myös vieraassa tavujärjestyksessä olevia
VFST-tiedostoja,
jolloin käytännössä little endian -muotoisia VFST-tiedostoja voi
käsitellä kuin ne olisivat arkkitehtuuririippumattomia. voikko-fi:n
käännöksessä syntyvät vfst-tiedostot ovat juuri näitä.

Eli tiivistetysti: voikko-fi:n binääripaketit ovat noarch-paketteja.