[voikko] Joukahaisen tarkistukset

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Wed May 13 21:46:40 EEST 2020

Hei!

Jukka K. Korpela kirjoitti 2020-04-13 17:14:
> Luulen, että muutkin tapaukset ovat syntyneet vahingossa ja että
> ajatuksena on ollut, että sanan introdusoiminen vain toisen sanan
> Kirjoitusasu-kentällä on toissijaista ja olisi poistettava, jos sana
> lisätään omaksi tietueekseen.

Juuri näin. Kirjoitusasujen käyttö useiden samalla tavalla päättyvien
yhdyssanojen niputtamiseen on nopeuttanut sanaston ylläpitoa monessa
tilanteessa. Se ei kuitenkaan ole ensisijainen tapa, lähinnä siksi, että
jos tietueelle lisätään vaikkapa linkki Wikipediaan tai sanan selitys,
ei tämä linkki tai selitys useinkaan sovi kaikille niputetuille
sanoille.