[voikko-devel] Fedora Core 6 paketit

Sami Vento sami.vento at tr.spt.fi
Thu Mar 22 23:12:57 EET 2007

Harri Pitkänen kirjoitti viestissään (lähetysaika Thursday, 22. Marchta 2007):

> Voin laittaa linkin sivulle http://voikko.sourceforge.net/ports.html näihin
> paketteihin. Sami Vennon vastaavat paketit ovat jo saatavilla, mutta niistä
> puuttuu openoffice.org-voikko juuri tuon SDK-ongelman takia. Lemin
> Voikko-sivullekin voidaan linkki laittaa, mutta mielellään tietysti vain
> yhteen pakettikokoelmaan, eli olisi hyvä jos te (Andris ja Sami) saisitte
> selvitettyä, kumpia noista paketeista kannattaa käyttäjille tarjota.

Järkevin on tarjota asennuslähde, josta löytyy kaikki paketit. Itse en tätä
pysty tarjoamaan tuon puuttuvan sdk-paketin takia. Paketit kuitenkin kääntyy
fedorassa ja susessa, joten suosittelen käyttämään samoja
src.rpm -tiedostoja. Jopa openoffice-komponentti pitäisi kääntyä suoraan
fedorassa, jos sdk-paketti on saatavilla.

src-rpm -tiedostot:
http://software.opensuse.org/download/home:/fisu81/openSUSE_Factory/src/

Paras olisi tietty, että se sdk-paketti saataisiin fedoran
vakiopaketiksi(tuleviin versiohin). Se mahdollistaisi suoraan buildservicen
käytön koko voikko-"perheen" kääntöön. Tämä tarkoittaa sitä, että mirrorointi
useille eri peileille tapahtuisi automaattisesti ja että muut arkkitehtuurit,
sekä tulevat fedora-versiot olisivat myös tuettuja.

Lisää tietoa buildservicestä:
http://en.opensuse.org/Buildservice

--
Sami Vento