[hunspell-fi-devel] Sanoja webbisivuilta

Tuomo Koistinen tuomo at tuomo.fi
Tue Nov 29 23:32:48 EET 2005

Reijo Tomperi wrote:

> auer	subst-luokitt # Joko luokittelematon, tai sitten en vain osaa taivuttaa
käsittääkseni auer : autereen : auerta jne.

> automaatti	subst-p-av1 # Yhdyssana?
ei kai tuota kannata yhdyssanana pitää
> filosofia	subst-lattia # Yhdyssana?
ks. edellä
> jäntevyys	subst-us2 # Ei tunnista jäntevyiden, jäntevyitten
jäntevyyksien
> litosfääri	subst-p # Yhdyssana?
ei varmaan
> maailma	subst-lattia # Yhdyssana?
Maailma on vähän makuasia. Se on kuitenkin niin yleinen sana ja sitä
harvoin (enää) mielletään yhdyssanaksi, että pidän perusteltuna lisätä
sen sellaisenaan.
> mesosfääri	subst-p # Yhdyssana?
> mielipide	subst-e2-av2 # Yhdyssana?
mielipide on selvä yhdyssana
> raamattu	subst-p-av1 # Onko raamattu yleisnimi vai erisnimi vai molempia?
erisnimi
> samastuminen	subst-p # samastuminen/samaistuminen, onko molemmat oikein?
Enpä osaa sanoa. Voi olla, että molemmat ovat oikein. googlefightissa
samaistuminen voittaa parillasadalla osumalla.

Nuo sfäärit vähän arveluttavat. Ovathan ne tavallaan yhdyssanoja, mutta
ne eivät muodostu suomen kielen sanoista. Minä lisäisin ne ihan
sellaisinaan.