[hunspell-fi-devel] Sanoja webbisivuilta

Reijo Tomperi reijo.tomperi at pp2.inet.fi
Wed Nov 30 01:02:09 EET 2005

Tuomo Koistinen wrote:

> käsittääkseni auer : autereen : auerta jne.

Tällöin auer säilyy luokittelemattomana mielestäni eli on listassa oikein.

>jäntevyyksien

Tuokin on silloin oikein.

>mielipide on selvä yhdyssana

Se pitää varmaan poistaa sitten listasta.

>erisnimi

Niin pelkäsinkin. Tuo on sitten varmaan nimi-p-av1?

Voitko korjata nuo samalla kun tarkastat muun listan, Harri?

Tässä sanat jotka eivät olleet minulle tuttuja. Eli näiden taivutuksen
koitin vain päätellä siitä mikä kuulostaa hyvältä. Suurimmassa osassa
todennäköisesti olen päätellyt oikein, mutta mainitsen nämä kuitenkin
niin voidaan täällä ryhmässä sitten pohtia vaikka jos et sinäkään
tunnista näitä. Vaivaiset 30 sanaa, eli näkee taas miten hyvin ymmärrän
suomea ;)

amaryllis, anomalia, bifurkaatio, deklinaatio, dekstriini, deluusi,
deluusio, drumliini, frustraatio (englanninkielisen vastineen olen
kuullut, en tuota suomennosta), hurme (pelkästään sukunimenä), hyhmä,
inklinaatio, inkluusio, islamisti (islam on tuttu, mutta ei tuollaisessa
muodossa), isostasia, kapusta, kiinto (en irrallisena sanana, mutta
kiintolevyissä ja muissa kylläkin), kurppa, mandoliini, onsilo,
oseanografia, pektiini, politbyroo, rasteri, segregaatio, suppositorio,
vanna, vierre, viita