[hunspell-fi-devel] Oo2-voikon Debian-paketin nimi? Kuvaus voikko-fi:lle?

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Sun Apr 16 15:42:09 EEST 2006

Debianissa OpenOffice.org-paketit ovat nimellä openoffice.org-*. Aiempi
openoffice.org2-* oli välivaihe, kun siirryttiin 1.x-sarjasta
2.0-sarjaan. Oo2-soikkoa olen paketoinut nimellä
openoffice.org2-soikko, koska se oli tuolloin yhdenmukainen Debianin
OOo 2.0:n kanssa ja toisaalta myös saman tapainen Oo2-soikko-nimen
kanssa.

Nyt kun OOo:n 1.x-sarja jää taakse, tekisi mieli paketoida Oo2-voikko
esim. nimelle openoffice.org-voikko ja Oo2-soikko vastaavasti. Mitä
olette mieltä pakettien nimistä?

Nimet eivät periaatteessa ole mikään iso asia, mutta niiden muuttaminen
siinä vaiheessa, kun paketteja ja asennuslähteitä käytetään laajalti,
aiheuttaa ylimääräistä säätämistä ja nk. transitional-metapakettien
virittelyä. Nytkin näkyy pitkin nettiä Oo2-soikon asennusohjeita, jotka
viittaavat ylläpitämääni asennuslähteeseen. Käytännössä se on siis
melko iso asia, ja nimet olisi hyvä vakiinnuttaa mahdollisimman
varhaisessa vaiheessa.

Suomi-Malaga on nyt Harrin pyynnöstä levityksessä nimellä voikko-fi.
Itse en edes kovin hyvin tiedä, mitä se tekee, joten tein vain työtä
käskettyä :) Tästä pääsemmekin kysymykseen, millainen kuvaus
voikko-fi:n Debian-pakettiin pitäisi laittaa? Itse en osaa sitä
kirjoittaa.