[voikko-devel] Tmispell-voikko 0.6, ehdotus muutokseksi Suomi-malagaan ja libvoikkoon

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Sun Aug 27 08:13:56 EEST 2006

Harri Pitkänen kirjoitti:

> Muutoksia edelliseen vakaaseen versioon 0.5.0 verrattuna:
> - dlopen/dlsym-tyyppinen dynaaminen linkitys libvoikkoon on korvattu
> tavanomaisella käännösaikaisella dynaamisella linkityksellä. Vanha
> menetelmä oli Soikon aikainen viritelmä, joka on tarpeeton Voikon
> kanssa. Tämän pitäisi tehdä riippuvuuksien käsittelystä helpompaa
> eikä asetustiedoston libvoikko-polkua enää tarvita.

Nyt "libvoikko1" ilmestyi automaattisesti Depends-kenttään, kun paketin
käänsi. Viittausta versionumeroon ei kuitenkaan tullut, niin kuin on
muiden kirjastojen kohdalla. Aiemmin minulla on ollut manuaalisesti
lisättynä "libvoikko1 (>= 0.3)".

> - libenchant-plugin on korvattu yksinkertaisemmalla versiolla, joka
> käyttää libvoikkoa suoraan.

SVN:n logimerkinnöistä olen päätellyt, että jossain vaiheessa Tmispell
ja Enchant-plugin erotetaan omiksi lähdekoodipaketeikseen. Olenko
oikeassa?