[voikko-devel] Tmispell-voikko 0.6 (Debian-paketit)

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Sun Aug 27 11:17:22 EEST 2006

On Sunday 27 August 2006 08:13, Teemu Likonen wrote:
> Nyt "libvoikko1" ilmestyi automaattisesti Depends-kenttään, kun paketin
> käänsi. Viittausta versionumeroon ei kuitenkaan tullut, niin kuin on
> muiden kirjastojen kohdalla. Aiemmin minulla on ollut manuaalisesti
> lisättynä "libvoikko1 (>= 0.3)".

Tuosta paketista ei ole vanhempia versioita, joten versionumero saakin puuttua
Depends-kentästä.

> SVN:n logimerkinnöistä olen päätellyt, että jossain vaiheessa Tmispell
> ja Enchant-plugin erotetaan omiksi lähdekoodipaketeikseen. Olenko
> oikeassa?

Se on nyt siinä kunnossa, että sen voisi tarvittaessa erottaa (ei
riippuvuuksia varsinaiseen tmispelliin) mutta toisaalta Voikon
Enchant-pluginia yritetään myös saada Enchantin upstream-versioon. En tässä
vaiheessa näe erityistä tarvetta erottamiselle omaksi lähdekoodipaketikseen,
mieluummin poistan sen kokonaan sitten kun se käy tarpeettomaksi.

Mikä muuten on tilanne virallisten Debian-pakettien kanssa? Niitähän on
parikin ihmistä tarjoutunut tekemään. Minä voin kyllä pyydettäessä korjailla
nykyisiä paketteja paremmin Debianin käytäntöjä vastaavaan suuntaan ja
muutenkin yrittää tehdä kaiken "likaisen työn" sikäli kun vain osaan, mutta
Debian-kehittäjäksi en asian takia viitsisi hakea.