[voikko-devel] Uusi kysely: Repositoryongelma OpenOffice_org-voikko-1.2-5.i586.rpm-asennuksessa

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Sat Dec 2 13:25:58 EET 2006

On Saturday 02 December 2006 08:44, Heikki Pesonen wrote:
> Kysyin tätä jo kerran, pitäisi saada asia selväksi, joten kysyn uudelleen.

Tällä listalla saattaa olla henkilöitä, jotka osaisivat vastata tähän
paremmin, mutta yritetään...

> Yastille pitäisi ilmoittaa osoite, mistä se voisi hakea tarvittavat osaset
> riippuvuuksien ratkaisemiseksi. En kuitenkaan tajua mikä http/:: lopulta on
> oikea. Rpm on imuroitu Suse 10.1 repo * -  jostain, mutta sielläkin on eri
> tasoja. Yksi oli kai nimeltään repo, jossa joitakin tiedostoja. Senkö
> selainosoite?
>
> Minulla on SLED10

Ongelma saattaa olla tässä. OpenSUSE on luultavasti eri jakelu kuin SLED,
joten mikään tarjolla olevista pakettilähteistä ei taida olla oikea. Eli
suosittelisin kysymään suoraan Novellilta, miten (jos mitenkään) Voikko
voidaan asentaa heidän Enterprise-tuotteisiinsa. [1]

> ja Open Office englanninkielisenä, koska kirjoitan usein
> engelskaa ja tarvitsen sen kielen oikolukua. Jos asennan Soikon vai oliko
> nimi sittenkin Voikko, niin kaippa voin tarvittaessa vaihtaa oikolukukieltä
> Officessa?

Voikko ja Soikko ovat molemmat olemassa, ja eri ohjelmia. Mutta riippumatta
siitä kumpaa käytetään, englannin oikoluku toimii kyllä niiden kanssakin,
kunhan se on asennettu ja tekstin kieli oikein asetettu.

Harri

[1] Jottei mitään epäselvyyksiä asian suhteen jää, niin mainittakoon että
Novell on minulle viime kesänä maksettujen Kesäkoodi-palkkioiden kautta ollut
rahoittamassa Voikon kehitystä. Tämä ei kuitenkaan takaa, että Voikko toimisi
Novellin tuotteiden kanssa, eivätkä ymmärtääkseni Voikon kehittäjät ja
SLED-käyttäjät ole viime kuussa julkistetun Novell-Microsoft -sopimuksen
patenttisuojan piirissä. Pidän myös mainittua patenttisopimusta yleisesti
ottaen haitallisena, ja mahdollisesti GPL:n vastaisena.