[hunspell-fi-devel] Käyttäjätunnusta

Teemu Likonen teemu at silverentertainment.fi
Wed Feb 8 20:48:46 EET 2006

Harri Pitkänen kirjoitti:

> - - Hyödyllisempää on sen sijaan erikoisalojen sanaston
> kokoaminen, näitä emme todennäköisesti kuitenkaan saa mistään
> valmiina ja ne ovat hyödyllisiä jo nyt, - -

Päällekkäisyyden välttämiseksi ilmoitan, että minä olen tekemässä
kasvatusalan (lähinnä tieteellistä) sanastoa. Siihen kuuluu siis
pedagogiikan, didaktiikan, koulumaailman, kasvatuspsykologian ja
-sosiologian ym. sanastoa.

Tässä vaiheessa minulle on vielä epäselvää, miten jotkut vierasperäiset
sanat pitäisi ajatella. Onko sanastossa esim. "sosiokonstruktivismi"
yksi sana vai tuleeko sanastoon erikseen "sosio" ja "konstruktivismi",
ja ohjelmoidaan jotenkin niin, että "sosio" ei voi esiintyä kuin
joidenkin sanojen kanssa. No, tässä vaiheessa lisäilen tällaisia
tapauksia ihan kokonaisina.

 - TL