[hunspell-fi-devel] Joukahainen, Voikko 1.0 (asiaa paketoijille), Soikko

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Tue Jul 4 15:57:33 EEST 2006

On Tuesday 04 July 2006 15:38, Teemu Likonen wrote:

> nykyinen_upstream-versio=$(dpkg-query --showformat='${Version}\n' \
>   --show openoffice.org-dev | sed -e 's/-[^-]*$//')
>
> Mutta entä versionumeron kasvattaminen? Jos se on "2.0.2", niin ehkä
> onnistuu, mutta eikö äskettäin Debian unstablessa käväissyt
> joku "2.0.2+2.0.3rc" tai jotain sinnepäin? Joskus se voi olla
> mallia "2.0.4rc3". Minä nostan kädet ylös tässä vaiheessa.

Unstablesta ei kannata välittää. Siellä jotain voi aina mennä rikki joka
tapauksessa, myös downstream-versioiden välillä joissa tämä temppu ei auta.

Versionumeron kasvattamiseen yleispätevämpi ja helpompi tapa kuin viimeisen
komponentin kasvattaminen voisi olla lisätä .1 entisen numeron loppuun. Tämä
toimii myös noissa rc-tapauksissa, siis 2.0.2.99.2.0.3rc6 ->
2.0.2.99.2.0.3rc6.1

Jos tarvitset apua tuossa, niin voin tutkailla asiaa. Vaikka johan sinulla
näkyy tuo melkein olevan ratkaistuna :) Parempi kuitenkin että sinä ylläpidät
noita paketteja, minulla kun ei ole asennettuna yhtään sellaista Debian- tai
Ubuntu-versiota, joissa noita voisi kunnolla testata tai kehittää.