[hunspell-fi-devel] Suomi-malaga versio 0.8-beta02 julkaistu

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Mon Jul 24 11:40:41 EEST 2006

On Monday 24 July 2006 07:33, Hannu Väisänen wrote:

> Alkuperäinen versio 0.8-beta02 korjaa kaikki mainitut asiat paitsi
> kO+kAAn -päätteitä. Minun mieleen ei kyllä tule yhtään esimerkkiä
> tällaisesta päättestä. (-:
>
> Versio hyväksyy sanat "jättimäinen" (oikein) ja "jättimainen"
> (väärin). Suomen kielessä -mAinen on siis näköjään johdos, vaikka
> mainen on erillinen sana samalla tavalla kuin lAinen-johdos ja
> lainen-sana ("kaupunkilainen" on oikein mutta "kaupunkiläinen" väärin,
> ja "viimeksi mainitun lainen" on oikein).
>
> Korjaan molemmat asiat Suomi-malagan seuraavaan versioon.

Näiden kahden jälkeen jääkin vain kolme kohtaa. "Siistiys" <-> "siisteys" on
sellainen, jonka ehkä vielä voisin ottaa mukaan jos se näyttää riittävän
yksinkertaiselta (laitoin maininnan korjauksesta todo-sivulle).
lAinen -johdoksien korjaus on sen verran monimutkainen, että se on parasta
jättää myöhemmäksi. "yhteistoiminta" jne. tunnistuvat versiossa 0.8-beta02
kai samasta syystä kuin monet virheellisetkin sanat,
esimerkiksi "kaunispäivä", joten tätä ongelmaa ei kai vielä voi katsoa
lopullisesti korjatuksi.