[hunspell-fi-devel] suomi-malaga-custom/voikko-fi

Andris Pavenis andris.pavenis at iki.fi
Mon Jul 24 19:09:26 EEST 2006

Teemu Likonen kirjoitti:
> (Kävinpä minäkin vähän matkustelemassa...)
>
> Olen tehnyt (alunperin lähinnä itseäni varten) Voikkoon sopivasta
> Suomi-Malagasta Debian-lähdekoodipaketin, joka hakee automaattisesti
> uusimman version SVN:stä ja kääntää siitä asennusvalmiin deb-paketin
> (voikko-fi). Lähdekoodipaketti ei siis sisällä varsinaista
> Suomi-Malagaa lainkaan, vaan se haetaan SVN:stä kääntämisen yhteydessä.
> Näin jokainen saa uusimman Suomi-Malagan SVN-version vain kääntämällä
> paketin uudelleen Debianin työkaluilla. Versionumeroksi tulee aina
> 9:99. Jos jotakuta kiinnostaa, voin lähettää tämän lähdekoodipaketin
> [...]

Tein viime viikolla malagan, suomi-malagan (versiot 0.7 ja 0.8-beta2) ja
libvoikon SRPMS ja testasin niitä Fedora Core 5:lla. Varmaan myös
kannattaisi hakea suomi-malaga SVN:sta.

Lisäksi kokeilin lisätä voikon tuen Mozilla Thunderbird-1.5 ja
Firefox-2.0b1. Näyttää toimivalta Linuxissa. Windowsissa en ole kokeillut.

Andris