[hunspell-fi-devel] Yhdysmerkit yhdyssanoissa / tunnistamaton sana

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Mon May 15 19:46:26 EEST 2006

Harri Pitkänen kirjoitti:

> Tässä on pidettävä mielessä se juttu, että jos nyt päätämme että
> yhdysviiva on hyväksyttävä kaikissa sanaväleissä, niin ratkaisua ei
> voi Voikon korjausversioissa enää muuttaa, koska meillä ei ole
> resursseja testata ja korjata niin suuren muutoksen aiheuttamia
> ongelmia (tunnistettavasta sanastosta häviää mahdollisesti yleisiäkin
> sanoja). Toisin päin sen sijaan on turvallisempaa mennä, koska
> tiedämme täsmälleen mitä tällainen muutos aiheuttaa.

Tässä olikin hyvä peruste. Minä en valitettavasti oikein osaa ajatella
ohjelmoinnin logiikan kautta. :) Unohdetaan noi mun jutut sitten - tai
merkitään korkeintaan johonkin "voisi ehkä pohtia joskus
lisää" -osastoon.

> Tätä on käytännössä hyvin vaikea toteuttaa Malagan
> toimintaperiaatteesta johtuen.

Eikä se varmaan niin vakavaa ole. Ne jotka suunnittelevat aapiskirjoja
ja pienten lasten kirjoja, saattaisivat eniten kaivata :)

Tulipa mieleen, että yllättäen Voikko ei tunnista suomenkielinen- ja
suomenkielistä-sanoja. Molemmat yhdyssanan osat tunnistuvat kyllä
yksinään. Testasin voikkospellilla. Käytössä on Suomi-malaga 0.6
terästettynä kaikilla patcheilla.

 - TL