[hunspell-fi-devel] Suomen maa ja suomen kieli

Hannu Väisänen hvaisane at joyx.joensuu.fi
Tue May 16 07:22:29 EEST 2006

On Mon, May 15, 2006 at 07:55:18PM +0300, Harri Pitkänen wrote:
> Joo, tämän minä tunnustan rikkoneeni yhdessä vaiheessa, varmaan siinä kun
> rajoitin substantiivi+adjektiivi -yhdistelmiä. Tämä pitää ilman muuta
> korjata. Hyvä kun huomasit.

Jos erisnimet eivät voi olla yhdyssanojen osina, sanastoon tarvitaan
Suomi (maan nimi) ja suomi (kielen nimi). Ja tietysti myös Aalto
(sukunimi) ja aalto, Marja (etunimi) ja marja ja niin pois päin.

Voi olla helpompaa merkitä ne sanat, jotka ovat sekä yleis- että
erisnimiä...

Sitten ovat vielä erisnimet, jotka voivat olla myös yhdyssanoja:
Polvijärvi...