[voikko-devel] Pieni päivitys lataussivulle

Timo Jyrinki timo.jyrinki at hut.fi
Mon Nov 27 02:15:30 EET 2006

On Sun, 26 Nov 2006, Harri =?iso-8859-1?q?Pitk=E4nen?= wrote:

> Pitäisiköhän meidän suoraan ohjata uudet Dapperin käyttäjät tuohon Sangen
> asennuslähteeseen, ja säilyttää nykyinen lähde ainoastaan niitä varten jotka
> sen ovat aikaisemmin itselleen asentaneet?

Voisi varmaan ainakin toistaiseksi pitää Lemin asennuslähteen
ensisijaisena, koska siihen on itse paketoijilla suora pääsy.
Toisaalta jos Ubuntu 6.06:n Voikkoa ei enää päivitetä, sillä ei tietty
ole niin väliä mistä se ladataan.

Ubuntu 6.06:n virallinen tuki työpöydällä päättyy 2009, ja seuraava
"LTS"-julkaisu (long term support) ilmestynee keväällä 2008, joten ei sen
Leminkään asennuslähteen pysyvyydellä nyt niin mahdottomasti ole väliä.
Joka tapauksessa kyseessä on epävirallinen (jakelun ulkopuolinen)
asennuslähde jonka jokainen joutuu tietoisesti ottamaan käyttöön, ja
jotka yleensä ennemmin tai myöhemmin aina häviävät.

Debian/Ubuntu-sivuun liittyen, sinne voi nyt lisätä maininnan että myös
tuleva Ubuntu 7.04 sisältää valmiiksi kaikki Voikon osat. Pari päivää
sitten ilmestyivät loputkin paketit archive.ubuntu.com:iin. Yritän
seuraavaksi alkaa selvitellä Voikon saamista osaksi virallista suomen
kielen tukea Ubuntussa. Edelleen sen jälkeen voisin kysellä olisiko
mitään järkeä tuoda Voikkoa vielä Ubuntu 6.06:n virallisiin
"takaisinsovituksiin", mikä ratkaisisi asennuslähdeongelman myös tuon
Ubuntu-julkaisun osalta.

-Timo