[voikko-devel] Voikko Ubuntu Edgylle

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Thu Oct 26 17:16:10 EEST 2006

On Tuesday 24 October 2006 13:53, Teemu Likonen wrote:
> Ubuntu Edgy julkaistaan ihan pian ja minulle on hieman sadellut kyselyjä
> siitä, miten Voikon saa Edgyyn. Olen tarjonnut kehitysversiota.
>
> Periaatteessa olisi mukava saada lemi.fi-palvelimelle myös Edgyn
> paketit. Voikko 1.1:n paketit tosin eivät suoraan toimi Edgyssä.
> Helpointa olisi kopioida nykyiset hunspell-fi.org-palvelimen
> Edgy-paketit lemi.fi-palvelimelle, mutta ne kyllä ovat mallia
> SVN-snapshot. Hmm, vaihtoehdot ovat kai tässä:
>
> 1) Ei tehdä mitään. Tarjotaan Edgy-käyttäjille osoitetta
> <http://www.hunspell-fi.org/linasennus.php> ja varoitetaan, että ne
> [...]

Jos nykyisiä Edgy-paketteja on testattu riittävästi, niin vaihtoehto 2 voisi
tällä kertaa kelvata ihan vain vaivan säästämiseksi. Tietysti sillä
varoituksella, että esimerkiksi libvoikon so-versioon ei kannata luottaa jos
tekee omia ohjelmia, koska kyse on kehitysversiosta (ts. saatan vielä lisätä
ohjelmointirajapintaan uusia ominaisuuksia ilman, että so-versiota
kasvatetaan ennen libvoikon version 1.2 julkaisua).

Tee asennusohjeeseen tarvittavat muutokset ja sano, milloin uskot pakettien
olevan riittävän hyvin testatut. Kasaan sitten tuosta asennuslähteestä
tar.gz-paketin Lemin palvelimelle julkaistavaksi.