[voikko-devel] ttAUtUA-johdos

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Sun Sep 24 21:15:22 EEST 2006

On Sunday 24 September 2006 21:00, Teemu Likonen wrote:

> - -

> Pitäisikö tämä tulkita niin, että jätämme Joukahaiseen nykyisen, pienen
> epäloogisuuden, että kaikista sanoista ei tuoteta ttAUtUA-johdosta
> automaattisesti vaan jätetään se sanastoon erillisenä?

Anteeksi, ilmaisin itseäni tässä hiukan epäselvästi. Turhat sanat voi toki
poistaa, sen sijaan sanastoon jätettävien sanojen historiallisiin
taivutusluokkiin ei kannata puuttua (ellei tiedä mitä tekee, minä en ainakaan
tietäisi).

> Tähän saakkahan olemme merkinneet poikkeava-luokan sanat tarkistetuiksi.
> Kannattaisikohan niistä jossain vaiheessa poistaa kyseinen lippu, että
> ne voisi normaalilla, helpolla tavalla tarkistaa?

Kaikki tiedot tehdyistä tarkistuksista häviävät huomenna automaattisesti, kun
tietokanta ladataan uudestaan. Siksipä odottelinkin, että verbien
taivutusluokkien tarkistus saatiin ensin suoritetuksi loppuun.

> Voisin varmaankin siirtyä vaikka adjektiiveihin, kun nuo verbit nyt on
> suunnilleen hoidettu.

Jos teet tämän, keskity ainoastaan perustaivutusten ja astevaihtelun
tarkistamiseen ja unohda kaikki johdokset. Nominiluokkien karakteristisia
johdoksia ei ole vielä ole joka luokalle näkyvissä, toisin kuin verbeillä
oli.