[voikko-devel] mor-tiedoston formatointipyyntö

Hannu =?utf-8?Q?V=E4is=E4nen?= hvaisane at joyx.joensuu.fi
Tue Feb 20 07:32:14 EET 2007

On Mon, Feb 19, 2007 at 12:50:57PM +0200, Harri Pitkänen wrote:

> Eikö tuota skriptiä olisi varsin
> helppo muuttaa niin, että se tekisi tuonkin muotoilun automaattisesti?

Onnistuu.

> Vähän epäile, että versioiden välisiä eroja ei enää tässä vaiheessa voi
> järkevästi tutkia vertailemalla tiedostoja riveittäin.

Tarkoitus oli mahdollisimman vähällä vaivalla yrittää ottaa selvää,
millaista säännöstöä sinä käytät ja ruveta pohtimaan koodien
yhdistämistä, elleivät erot ole jo niin suuret, että paras keino
yhdistämiseen on kirjoittaa mor-tiedosto uudelleen, mutta tehdä se
tällä kertaa oppikirjojen mukaan eli ensin suunnitella ja sitten vasta
ohjelmoida (eli tasan päinvastoin kuin minä tein sanat perusmuotoon
muuttavaa koodia :-). Pitäisi siis kirjoittaa auki suomen kielen
muoto-opin säännöt (hakasuluissa olevat osat ovat valinnaisia):

sana = vartalo [johtimet] [taivutuspäätteet]

> Erot ovat jo aika
> suuria ja koko ajan kasvamaan päin, koska sääntöjärjestelmät ovat
> periaatetasolla erilaiset.

Mites on muun koodin yhdistämisen kanssa, vai onko Suomi-malaga
jakautumassa kahteen eri versioon? Minua kiinnostaa saada
Joukahaisen sanasto toimimaan Sukijassa automaagisesti.