[voikko-devel] Suomi-malagoiden yhdistäminen

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Tue Jan 2 15:27:09 EET 2007

On Tuesday 02 January 2007 07:21, Hannu Väisänen wrote:

> Siis versio 0.9.7 laitettaisiin SVN:ään, ja muutokset tehtäisiin
> jatkossa siihen?

Aivan. Laitoin version 0.9.7 saataville osoitteeseen
https://svn.sourceforge.net/svnroot/voikko/branches/suomimalaga/original

Se on täysin alkuperäisessä asussaan, ainoastaan tiedoston 0.9.6-0.9.7.diff
jätin pois koska arvelin ettei sitä varmaan kannata tuolla versionhallinnassa
pitää.

> Kyllä se käy, vaikka minulla on jo valmiina versio 0.9.8, mutta voin
> ensin siirtää version 0.9.7 jälkeiset muutokset SVN:ään ja sen jälkeen
> tehdä ne muutokset, joita olet ehdottanut.

OK. Laitapa minulle SourceForge-käyttäjätunnuksesi, niin annan sinulle
SVN-oikeudet.

> Olisi hyvä, että SVN:ssä olevaan versioon ei tekisi muutoksia kukaan
> muu kuin minä ennen kuin olen siirtänyt siihen Harrin ehdottamat
> muutokset.

branches/suomimalaga/original on kokonaan sinun hallittavissasi, Voikon
käyttämä versio on trunk/suomimalaga. Kehitetään näitä kahta versiota
rinnakkain kunnes niiden välinen ero on saatu kutistettua nollaan, ja sitten
voimme siirtyä yhteisen version käyttöön.

Tällä hetkellä oleelliset erot versioden välillä näyttävät tältä:

$ diff -Nru -X trunk/suomimalaga/diff-ignore.txt trunk/suomimalaga
branches/suomimalaga/original | diffstat
CONTRIBUTORS                          |   35
 LUE.MINUT                             |   25
 Makefile                              |   65
 README                                |   44
 diff-ignore.txt                       |   48
 inc/all.inc                           |   91
 inc/mor.inc                           |  125
 inc/subrule.inc                       |   26
 ohjeet/liput.txt                      |   31
 ohjeet/taivutus.tex                   |   77
 sanat/erikoisalat/atk-lyhenteet.lex   |  103
 sanat/erikoisalat/atk.lex             |  197
 sanat/erikoisalat/kasvatustiede.lex   |   58
 sanat/erikoisalat/laaketiede.lex      |   17
 sanat/erikoisalat/matluonnontiede.lex |   27
 sanat/erikoisalat/vieraskieliset.lex  |   72
 sanat/erikoiset.lex                   |  774 +++
 sanat/erikoissanat.lex                |   89
 sanat/etuliitteet.lex                 |   67
 sanat/joukahainen.lex                 | 4934 ++++++++++--------------
 sanat/lainen.lex                      |   28
 sanat/lukusanat.lex                   |  148
 sanat/lyhenteet.lex                   |  601 +-
 sanat/olla-ei.lex                     |   42
 sanat/poikkeavat.lex                  |  544 ++
 sanat/seikkasanat.lex                 |  748 ---
 sanat/suhdesanat.lex                  |   41
 subrule.inc                           |   16
 suomi.all                             | 6964
 suomi.inc                             |   14
 suomi.lex                             |  710 +--
 suomi.sym                             |   64
 32 files changed, 4662 insertions(+), 12163 deletions(-)

Kovin hirveästi tuota työtä ei siis näyttäisi enää olevan jäljellä. suomi.lex
on noista varmaan käyännössä kaikkein työläin yhdistää.