[voikko-devel] Muutoksia Voikko-projektin www-palveluissa

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Fri Jan 5 15:18:34 EET 2007

On Friday 05 January 2007 12:54, Teemu Likonen wrote:

> Joo, vaikuttaa hyvälle. Laittaisin mielelläni sen leveämmän version
> kokonaan ilman leveysehdotusta eli määräytymään selainikkunan leveyden
> mukaan: "body.wide { max-width: none; }". Muualla sitten noudatetaan
> parempaa typografiaa ja lyhempiä rivejä. Laitoin <kbd>-tagien lisäksi
> myös esimuotoillut tekstit (<pre>) sinisellä taustalla. Näin ollen
> voisi vielä Windows-ohjeista voisi erottaa varsinaiset ohjeet ja
> komennot rakenteellisesti (ja tyylillisesti) toisistaan.

Windows-ohjeet on nyt korjattu, samoin kuin joitakin muita pieniä juttuja.
Nähdäkseni uusi sivusto sisältää nyt kaiken oleellisen, joten poistin
etusivulta siirtoon liittyvän varoituksen ja lisäsin sellaisen vanhan
sivuston php-sivuille. Voidaan siis sanoa, että projektin kotisivu on nyt
siirtynyt osoitteeseen http://voikko.sourceforge.net/ ja sivustolle
osoittavia linkkejä voi alkaa päivittelemään.

Jos havaitsette, että jotain oleellista on jäänyt siirtämättä, niin kertokaa.
Vanhat sivut jäävät tuonne vielä nykyisessä asussaan ainakin vähäksi aikaa,
mutta jossain vaiheessa alan niitä poistamaan ja korvaamaan suorilla
uudelleenohjauksilla uudelle sivustolla. Seuraavat asiat ovat jo tiedossani,
niistä ei tarvitse huomauttaa:

- Sanastonkeruusovellus puuttuvista sanoista ilmoittamiseen. Se jää vielä
toistaiseksi vanhaan osoitteeseen, jossain vaiheessa sen toiminnot tulevat
osaksi Joukahaista.
- linasennus.php. Tälle sivulle ei tule vastinetta uudelle sivustolle, mutta
itse asennuslähteet jäävät edelleen käyttöön.
- tilastot.php. Sivu ei enää pitkään aikaan ole sisältänyt mitään kovin
oleellista informaatiota, joten se saa jäädä kokonaan pois.

Myöhemmin lisään uudelle sivustolle vielä ainakin kaksi uutta sivua.
Ensimmäiselle tulee yleisluontoinen kuvaus Voikon rakenteesta ja toiselle
Malagaan ja Hunspelliin liittyviä hyödyllisiä linkkejä.