[voikko-devel] SMV:n uudelleenjärjestely

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Tue Mar 6 21:13:11 EET 2007

Harri Pitkänen kirjoitti:

> Pitää säätää. Jatkossa SMV tietää itse, mitkä tiedostot pitää
> asentaa. voikko-fi.install -tiedostoon tarvitaan vain yksi rivi:
> usr/lib/voikko/*

> "make voikko-install" on ollut olemassa jo muutaman viikon. Sitä vaan
> ei ole aikaisemmin dokumentoitu. Tästä lähtien (nyt SVN:ssä oleva
> versio siis jo toimii) on vahvasti suositeltavaa, että
> Debian-paketeissa käytetään tätä ominaisuutta eikä listata itse
> asennettavia tiedostoja.

Hmm, ristiriitaista... Mutta loppujen lopuksi
debian/voikko-fi.install-tiedostoa ei tarvitakaan. Se siis pois ja
seuraava muutos tiedostossa debian/rules hoitaa loput:

http://voikko.svn.sourceforge.net/viewvc/voikko/trunk/debian/suomi-malaga%2Bdebian/rules?r1=429&r2=1189

> Erinäisiä muutoksia on
> vielä luvassa, mutta mitään kovin dramaattista ei enää ole jäljellä.

Toivottavasti muutoksiin kuuluu myös voikko-hakemiston
tyhjentäminen "make clean" tms. komennolla. Debian-paketeissa voi
helposti käydä paketoidessa niin, että voikko-hakemiston sisältö tulee
vahingossa mukaan .diff.gz-tiedostoon. Se pitäisi tyhjentää
debian/rules-tiedoston avulla (nythän sieltä komennetaan juuri "make
clean").