[voikko] Voikon verkkosivut

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Mon Dec 10 22:07:48 EET 2007

On Monday 10 December 2007, Ville-Pekka Vainio wrote:
> Moi,
>
> Lisäsin hieman Fedora-tietoja tuonne Voikon verkkosivuille. Tässä
> patch-tiedosto, toivottavasti tulee sähköpostista läpi rikkomatta
> whitespacea (tyhjeitä suomeksi? ;).

Kyllä tuo rivitys taisi vähän rikki mennä. Mutta ei haittaa, teksti oli ihan
helppo tuosta käsinkin kopioida. Tälle listalle voi hyvin laittaa
patch-tiedostot liitteenäkin. Meillä valitettavasti on paljon tiedostoja
joissa on ylipitkiä rivejä, joten inline-patchit helposti tuntuvat hajoavan.

> Linux-jakelut.html ei ole validia XHTML Strictiä, mutta en lähtenyt
> korjailemaan sitä itse, jotta tuosta pätchistä näkyy ne olennaiset
> muutokset. Harri voinee korjata joskus kun ehtii?

Korjasin tuossa samalla.

> En oikein tiedä miten ports-sivulla pitäisi selittää tämä nykyinen tilanne,
> jossa osa paketeista on saatavilla virallisista asennuslähteistä ja
> kokeellisten pakettien toiminnasta niiden kanssa ei ole oikein mitään
> tietoa. Mutta lisäsin siihen nyt vain tuollaiset perustiedot.

Siirsin nuo epäviralliset asennuslähteet maininnaksi sivulle
linux-jakelut.html. Laitoin samalla varoituksen, että niiden yhteensopivuus
virallisten kanssa ei välttämättä ole kovin hyvä. Ports-sivulle jätin
pelkästään sinun nimesi tekijäksi, koska oletettavasti nämä viralliset
paketit ovat korvaamassa epäviralliset asennuslähteet kokonaan. Siksi sinä
varmaankin olet se henkilö, keneen kannattaa ottaa yhteyttä jos paketteihin
haluaa jotain korjauksia.

> Sivuja mietittäessä voitanee ottaa huomioon, että Fedora 6 on poistunut
> käytöstä, eli tällä hetkellä tuetut Fedora-jakeluversiot ovat 7 ja 8,
> joille on molemmille libvoikko ja riippuvuudet saatavilla asennuslähteistä.

Joo, meillä tosiaankin on ollut tapana laittaa ohjeita vain niille jakeluille,
joita jakelijat itse vielä tukevat. Mutta jätin toistaiseksi vielä linkin
noihin Andriksen kuutosversion paketteihin. Ehkä niillekin vielä käyttöä
löytyy. Ainakin täällä Jyväskylän yliopistolla tuota versiota vielä tänä
syksynäkin asennettiin uusiin kehitystyöasemiin, ilman Voikkoa tosin.