[voikko] Vapaiden ohjelmien suomennosten oikoluku

Timo Jyrinki timo.jyrinki at gmail.com
Wed Nov 14 10:43:34 EET 2007

14.11.2007 Harri Pitkänen <hatapitk at iki.fi> kirjoitti:

> Näistä kaksi jälkimmäistä kyllä toimivat minulla. Testattu po-tiedosto on
> gnome-games.HEAD.fi.po, mikäli tällä on mitään merkitystä. Ensimmäisen
> komennon suoritus päättyy puolestaan virheilmoitukseen.

Hmm, täällä tosiaan ei toimi ja myöskään ensimmäinen komento ei pääty
virheilmoitukseen vaan samaan tapaan "toimii" kuin muutkin.

> Näyttääkö komento
>   enchant-lsmod -list-dicts
> suomen kielen Voikko-sanastoja (fi_FI (voikko) ja fi (voikko))? Toimiiko
> voikkospell komentoriviltä käytettynä oikein?

Kyllä ja kyllä.

> Itse olen tätä testannut ainoastaan Debianissa (unstable), mutta minulla on
> myös tuo Ubuntu 7.10 qemun kautta asennettuna. Voin illalla kokeilla sitäkin,
> jos ongelma ei sitä ennen ratkea.

Joo kokeile toki, jos saisi ongelmaa jotenkin todennettua tai rajattua
enemmän. Kerron jos satun keksimään jotain, mutta nyt juuri en kyllä
keksi muuta. Antamalla koko hakemiston -i./ -oerrors ollessani
ohjelman po-hakemistossa (Pidgin, ja toisena libgnomeui-2.20-0)
pofilter sentään luo errors-hakemiston, mutta se pysyy tyhjänä.

-Timo