[voikko] Malaga-patch: linkitys libmalagaa vasten

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Wed Feb 20 17:09:10 EET 2008

On Wednesday 20 February 2008, Ville-Pekka Vainio wrote:
> Olen tehnyt Malagan Makefile.in-tiedostoon patchin, joka linkittää binäärit
> libmalagaa vasten.  Laitan patchin liitteenä ettei se rikkoontuisi.
> Varsinaisten oleellisten muutosten lisäksi olen poistanut noita @-merkkejä,
> jotta käännöksen jälkeen näkee, mitä on tehty.
> Olen testannut patchia vain sen verran, että suomi-malaga "kääntyy" myös
> patchin kanssa käännetyllä malmakella. Jos patchissa on jotain
> parannettavaa, niin otan mielelläni vastaan palautetta, tarkoituksenani
> olisi laittaa tuo patch Rawhideen siten, että se ehtii Fedora 9:ään.

Hyvä, tämä on oikein hyödyllinen parannus. Kokeilin tuota pikaisesti, enkä
havainnut mitään ongelmia. Pari korjausta ehdottaisin kuitenkin tuohon
patchiin:

- Linkityskorjauksen voi varmaankin tehdä myös malaga-ohjelmalle, en näe syytä
miksei sitä voisi linkittää libmalagaan niin kuin muutkin paketissa olevat
ohjelmat.
- Muuttuja GTK_OBJS kannattaisi nimetä yhtenäisyyden vuoksi MALSHOW_OBJS. Ja
siksikin, että muuten komento
  $(LINK) $(GTK_OBJS) $(GTK_LIBS) -L./.libs -lmalaga -o malshow
näyttää kovin erikoiselta, minulla meni hyvä tovi miettiessä, että mitä siinä
oikein ollaan tekemässä :)
- Tämän muutoksen vaikutukset Windowsissa voisi olla hyvä tarkistaa, minä en
sitä itse juuri nyt pysty tekemään.

Kun tämä muutos on saanut vähän testausta, se kannattaa lähettää Björn
Beutelille suoraan, jotta se päätyisi muihinkin jakeluihin mukaan.