[voikko] Ufo / kotus-diff

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Thu Jan 10 11:57:40 EET 2008

Hannu Väisänen kirjoitti:

> Onko siihen jotain erityistä oikoluvullista syytä, että ufo-sanaan
> on lisätty lippu ei voi olla yhdyssanan jälkiosana?

Harri jo syitä kertoikin, mutta ufo-sanan täytyy toimia eri tavalla
Voikossa ja Sukijassa, niin voipi laittaa molempiin oman ufo-tietueen.
Tuonhan voisi vielä nopeasti korjata ennen 1.0:n julkaisua (?).

Olisi vielä pyyntö kaikille. Harri on tehnyt hienon kotus-diff-ohjelman,
joka tarkistaa mahdolliset taivutusluokkien ja astevaihtelun erot
Kotuksen sanaston ja Voikon sanaston välillä. Se jättää kuitenkin
tarkistuksen tekemättä, jos Joukahaiseen on laitettu sanalle selitys
tai yleisyysluokka. Tästä seuraa, että jos uusille sanoilla
automaattisesti heittää suoraan jommankumman edellisistä kentistä, ei
taivutusluokka voida koskaan tarkistaa ja verrata kotus-diffillä. Olisi
mukavaa, jos sanan lisääjä itse varmistaisi, että taivutusluokka on
todella oikein.

En minä ongelmia ole havainnut tässä asiassa, kunhan muistutan
kotus-diffin luonteesta. :)