[voikko] Fedora, tmispell-voikko ja openoffice.org-voikko

Ville-Pekka Vainio vpivaini at cs.helsinki.fi
Wed Jan 23 02:13:20 EET 2008

Tmispellistä:
Minäkin vilkaisin koodia, mutta tilanne on aivan sama, en tunne cursesia
minäkään. Olisikohan tuo glibmm-tilanne jotenkin helpohkosti korjattavissa?

Spec-tiedoston kanssa kävi juuri niin kuin hieman epäilinkin, eli tuonne
websivulle jäi vanha versio. Nyt siellä on uudet (laitan nyt osoitteen
tähänkin mailiin vielä, <http://vpv.fedorapeople.org/packages/>). Olen siis
tehnyt eri versiot F-7/F-8:lle ja Rawhidelle, koska Rawhiden OO.o:n
unopkg:hen on lisätty valitsin --link.

> Tuosta openoffice.org-voikon spec-tiedostosta pari huomiota:
>
> - Onko tuossa käytetty pohjana jotain vanhan oo2-voikon aikaista
> spec-tiedostoa? Vai onko jokin muu syy, miksi asennettava lisäosa on
> nimetty oo2-voikko-%{version}-%{release}.oxt

Spec-tiedoston uusissa versioissa on useita Caolan McNamaran ehdottamia
korjauksia. Kopion alkuperäisen spec-tiedoston käytännössä OpenSusen
vastaavasta, eli tämä tuli sieltä. Tämä on korjattu uudessa versiossa, jossa
laajennos myös asennetaan purettuna. Purkamisesta saadaan mm. se etu, että
rpmbuild pystyy itse "strippaamaan" voikko.so-tiedoston ja saa siten tehtyä
debuginfo-paketin.

Tämäkin on korjattu.

--
Ville-Pekka Vainio