[voikko] Openoffice.org-voikko 3.0.1rc1

Timo Jyrinki timo.jyrinki at gmail.com
Wed Jan 14 19:10:46 EET 2009

3. tammikuuta 2009 16:29 Harri Pitkänen <hatapitk at iki.fi> kirjoitti:

> Testasin tätä tänään Debianissa (OOO300_m14 Debianin experimental-paketeista)
> ja tuntuisi sekä kääntyvän että toimivan ihan hyvin.

Testasin Debianin uutta 1:3.0.1~rc2-1-versiota vasten ooo-voikko
3.0.1rc1:tä, ja hyvin tuntuisi toimivan. Oikoluku toimi vähän
pidemmälläkin asiakirjalla siinä missä ennenkin.

Myös kieliopin tarkistin toimii. Etelä-Afrikkaa se tosin suositteli
kirjoitettavaksi pienellä, sivuhuomiona. Mutta ominaisuushan on
tosiaan lähinnä kokeellinen 3.0.1:ssa. Sitten lisäksi kieliopin
tarkistimeen liittyen erillisessä kielentarkistus-ikkunassa "selitys"
tulee pidettäessä osoitinta hetken aikaa Selitys-painikkeen
yläpuolella, mutta itse painikkeen painallus ei tee mitään. Lienee
OOo:n "ominaisuus"?

Laitoin eilen siis suomi-malaga 1.2:n ja libvoikko 2.0:n Debianin
experimentaliin, ja tein niistä myös sync-pyynnön Ubuntuun.
Seuraavaksi ajatuksena olisi laittaa ooo-voikko 3.0.1 Debian
experimentaliin, mutta virallinen julkaisu siitä olisi ihan poikaa,
jos ei tuossa rc1:ssä mitään vikaakaan ole. Teen sitten siitä myös
sync-pyynnön Ubuntuun kunhan libvoikko 2.0 on mennyt sisään siellä.
3.0.1-paketointi on kutakuinkin valmis, ja nyt käyttämäni paketti
pyörähti kiltisti pbuilderilla experimentalia vasten.

-Timo