[voikko] Muutamia huomioita perusmuotoon palauttamisesta

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Wed Jun 22 17:29:27 EEST 2011

On Sunday 19 June 2011, Tuomas Salo wrote:
> 2) ei-tunnistettuja sanoja (tässä oleellisimman näköiset)
>
> Siilasmaa
> fiskaalinen
> kyberturvallisuus
> sujuvoittaa ("sujuvoitetaan" ei löydy)
> mittarointi
> eläkkeellesiirtymisikä

Lisäsin nämä sanastoon.

> Evira
> Fimea
> Solidium
> Tekes
> Valvira
> windfall-vero

Nämä jätin pois sillä perusteella, että en ole vakuuttunut näiden säilyvän
käytössä kovinkaan pitkään. Meillä ei toistaiseksi ole mahdollisuutta
käsitellä lyhytikäistä sanastoa järkevästi (jatkossa toivottavasti on).

> kyberstrategia
> odote (tarvitaanko muualla kuin yhdyssanoissa?)
> valtavirtaistaminen
> yrityskiihdyttämötoiminta

Näistä olen vähän epävarma, ja jätin ne toistaiseksi pois. Jos muiden mielestä
näistä sanoista joku tai jotkut kannattaisi hyväksyä oikoluvussa, voin lisätä
nekin.