[voikko] Morfologinen analyysi: -kO-liitepartikkelit

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Sat May 7 23:14:49 EEST 2011

> Kiitos vaivannäöstä! Yhdessä säännössä mainitaan pääte -kAAn, joten sen
> voisi lisätä.

Lisäsin tuen liitepartikkeleille -kin ja -kAAn. Testisanastot on myös
päivitetty, mutta tähän tarvitaan lisäksi uusin kehitysversio libvoikosta.

> Huomasin muuten, että "itse" luokitellaan nimisanaksi. Onko
> se tarkoituksella niin?

Se on myös nimisana, tosin sellaisena niin harvinainen, että voisimme
periaatteessa tulkita sen pelkästään pronominiksi.

Tämä olisi kyllä hyvä korjata, mutta hiukan työläs. Pitäisi ensin käydä
läpi itse-alkuiset yhdyssanat ja tutkia, missä tilanteissa haluamme
edelleen hyväksyä ne automaattisesti ja missä emme. Muistaakseni
itse-alkuisten sanojen hyväksymisestä on aikaisemmin tullut
bugiraporttejakin, joten siinäkin mielessä olisi hyödyllistä tehdä tämä
korjaus. En kuitenkaan ehdi tekemään tätä nyt, ehkä joskus myöhemmin.