[voikko] Kiiski : kiiskin vanhentunut

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Sun Jan 20 22:04:25 EET 2019

Harri Pitkänen kirjoitti 20.1.2019 kello 21.28:

> Minusta tämä kuulostaisi järkevältä. Kiiski-sanan muutoshistoria
> Joukahaisessa paljastaa, että tällainen muutos olikin tehty jo
> maaliskuussa 2007, mutta se peruutettiin päivää myöhemmin. Mitään
> selitystä näille ei löytynyt Joukahaisen kommenteista eikä
> postituslistamme arkistosta tuolta ajalta, joten tein muutoksen
> jälleen Jukan ehdottamalla tavalla.

Samaa mieltä olen minäkin, että nykyisen "Kotus-luokan" mukaan kannattaa
oikoluvussa taivuttaa. En millään muista, miksi päädyin vuonna 2007
laajempaan taivutusluokkaan. Jonkin verran aikoinaan tutkimme
nettihakujen perusteella kielenkäyttöä ja päädyimme joskus laajempaan
taivutusluokkaan kuin Kotuksella. Ehkä kyse on tästä.