[voikko] Sakki yhdyssanan jälkiosana

Laura Kataja kataja at welho.com
Thu Apr 9 16:54:08 EEST 2020

[ Checking application/pgp-signature: FAILURE ]
-- Start of PGP signed section.
[ Charset ISO-8859-1 converted... ]

> Esimerkkiesi perusteella kuulostaa järkevältä. Keräsin Kotuksen
> sanalistasta (2006) sakki- ja säkki-loppuiset sanat tähän viestiin.
>
> http://kaino.kotus.fi/sanat/nykysuomi/
>

>     (kapsäkki)
>     hiekkasäkki
>     huutosakki
>     jauhosäkki
>     juuttisäkki
>     jätesäkki
>     korttisakki
>     makuusäkki
>     merimiessäkki
>     muovisäkki
>     nyrkkeilysäkki
> [...]
-- End of PGP section, PGP failed!

Kun minä katsoin noita puppuanalyyseja, näytti kaikissa muuten olevan
genetiivialku. Olisiko tätä kautta mahdollisuus luoda sääntö, joka
säilyttäisi sakin ja säkin produktiivisena nominatiivialkuisissa tapauksissa?

Laura Kataja