[hunspell-fi-devel] [patch] [suomi-malaga] Lisää yhdyssanakorjauksia

Hannu Väisänen hvaisane at joyx.joensuu.fi
Fri May 5 07:52:32 EEST 2006

On Tue, May 02, 2006 at 11:30:19PM +0300, Harri Pitkänen wrote:
> (Hannu: mitä tarkoittaa tuo kommentti "NS: 2 sanaa"? Onko NS Nykysuomen
> sanakirja?)

Kyllä.

> Nämä voisi poistaa oikolukusanastosta, tai vähintäänkin lisätä
> kommentin selventämään niiden merkitystä

Merkityksen voi katsoa sanakirjasta. (-:

> ja sallia ne vain erillisinä sanoina, ei yhdyssanoissa.

Laitan ne vain erillisinä sanoina.

> Sitten on "tuta":
> [perusmuoto: "tuta", alku: "tu", luokka: teonsana, jatko: <kaata>, äs: a];
> [perusmuoto: "kaata", alku: "kaa", luokka: teonsana, jatko: <kaata>, äs: a];
>
> Tämä verbitaivutus on minulle vieras, ja "tuta" ja "kaata" ovat taivutusluokan
> ainoat edustajat.

Tuta ja kaata ovat varmasti indeksoinnissakin niin harvinaisia, että ne voi
jättää pois, mutta "tuta" voi jäädä taipumattomana sanana. Otin ne mukaan, kun
halusin indeksointiohjelmaan kaikki Nykysuomen sanakirjan taivutusluokat.