[voikko] libvoikon "OOo-moodi"

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Sat Mar 8 00:59:29 EET 2008

Harri Pitkänen kirjoitti:

> tavutusta käyttävä sovellus voi itsekin
> ratkaista asian tällä tavoin, vaikka libvoikko ehdottaisi tavutusta
> heittomerkin kohdalta. Näinhän openoffice.org-voikkokin tällä
> hetkellä toimii.

Onko mahdollista mitenkään helposti tehdä voikkohyphenate-ohjelmaan
jonkinlaista ooo-voikko-moodia, jossa tavutus olisi samanlainen?
Yllättävän tylsää on käynnistää OOo, varmistaa, että Voikon tavutus on
päällä (minä kun testailen välillä myös Oo2-soikolla), asettaa
kappaleeseen tavutus päälle ja vasta sitten tutkia itse asiaa.

Toki ooo-voikkoa itseäänkin pitää testata, mutta minulla on tapana
hyökätä voikkotestin, voikkospellin, voikkohyphenaten tai malagan
ääreen aina, kun mieleen tulee jokin kielellinen erikoistapaus, jota ei
ehkä vielä ole (tietoisesti) huomioitu Voikossa. Tällaista testausta
helpottaisi, jos voikkohyphenaten saisi ooo-voikon kanssa samanlaiseen
tilaan.